Akumulator za avto je pogosto definiran kot elektrotehnična naprava za shranjevanje električne energije, in sicer v kemični obliki. V današnjem času takšne naprave predstavljajo neizogibni sestavni del v vseh večjih tehničnih sistemih transporta, varovanja, signalizacije, sodobnih računalnikov ter telekomunikacijskih sistemov.
V pozno jesenskem času nas lahko precej hitro presenetijo stalne temperature, ki so pod lediščem. Posledično ravno v tem času najpogosteje prihaja do praznega avto akumulatorja. Pogosto zaradi slabše zmogljivosti baterije ter zaradi neprimernega vzdrževanja.
Seznam vsebine
Različni tipi avtomobilskega akumulatorja
V osnovi avto akumulator razvrščamo v dva tipa. To sta akumulator s tekočimi elektroliti ter akumulator brez vzdrževanja. Slednjega pogosto imenujemo kar AGM akumulator. Pri tem tipu je elektrolit napit na steklenih vlaknih. Zaradi prav posebne tehnologije pa je naprava uporabna brez posebnega vzdrževanja oziroma dolivanja destilirane vode.
AGM akumulator je sestavljen tako, da lahko precej bolje preživi večkratno polnjenje ciklov. Po drugi strani pa je pri akumulatorju s tekočimi elektroliti potrebno vzdrževanje, a je v primerjavi z AGM baterijami precej cenejše.
Kdaj se mora akumulator zamenjati?
Akumulator za avto je treba zamenjati takoj, ko se zazna, da naprava izgublja na svoji moči. Zlasti za starejše takšne naprave je značilno, da ob prvi večji spremembi temperature najprej odpovedo. V poznih jesenskih ter zimskih dneh pa tako in tako prihaja do večje porabe električne energije za ogrevanje vozil, oken ter sedežev.
Na splošno se akumulator v krajših obremenitvah ne uspe napolniti. Mraz in vlaga pa sta še dodatna krivca za počasnejše delovanje kemičnih procesov v bateriji.