Če spremljate novosti na področju spletnega gostovanja, ste morda opazili, da vse več ponudnikov omogoča tudi tako imenovano reseller gostovanje. Glavna lastnost storitve je, da strankam omogoča nadaljnjo prodajo. Kdor se odloči za reseller gostovanje, pridobi dostop do nadzorne plošče (največkrat gre za nadzorno ploščo WHM), prek katere mu je na voljo kreiranje uporabniških računov, paketov gostovanja, določanje specifikacij za posamezne pakete, pregled nad porabo zmogljivosti in še marsikaj drugega.
Seznam vsebine
Storitev omogoča ustvarjanje paketov po meri
Reseller gostovanje torej omogoča, da za vsakega končnega naročnika ustvarimo paket gostovanja, ki ustreza njegovim zahtevam. Za lažjo predstavo si oglejmo primer.
Naročniku kreiramo paket, ki omogoča 1 GB prostora na spletu, poleg nosilne domene še 2 dodani domeni (skupaj torej tri domene), 10 GB spletnega prometa na mesec, 10 e-poštnih predalov, 10 FTP računov ter 5 MySQL podatkovnih baz. Poleg samih specifikacij paketa določimo tudi poljubno ceno, ki se nam zdi najbolj ustrezna.
Če smo sami zakupili reseller gostovanje z 20 GB prostora na strežniku, lahko kreiramo 20 takšnih paketov. Nato je na vrsti kalkulacija, saj je treba izračunati, koliko paketov bomo morali prodati in kakšne cene bomo morali nastaviti, da se nam bo investicija izplačala. V kolikor smo za reseller gostovanje z 20 GB prostora plačali 200 €, bo smiselno, da za posamezne manjše pakete (velikost 1 GB) svojim naročnikom zaračunamo vsaj 30 €. Seveda smo v tem primeru predpostavili, da vsi naši naročniki potrebujejo enake pakete.
Vsak naročnik prejme dostop do nadzorne plošče
Kot kupec reseller gostovanja dobimo dostop do »krovne« nadzorne plošče, o kateri smo že zapisali nekaj besed. Vsak naročnik, ki prek nas naroči gostovanje, pa prav tako dobi dostop do nadzorne plošče. Gre za drugačno nadzorno ploščo (običajno je to cPanel), v kateri je možno urejati paket gostovanja – dodajati domene, ustvarjati in pregledovati e-poštne predale, urejati datoteke in podatkovne baze na strežniku, dostopati do varnostnih kopij ipd.
Večina ponudnikov reseller gostovanja svojim kupcem omogoča, da končnim naročnikom v nadzorni plošči cPanel prikazujejo svoj logotip.
Komu je torej namenjeno reseller gostovanje?
V prvi vrsti zagotovo agencijam in podjetjem, ki izdelujejo spletne strani in spletne trgovine. Posameznikom in podjetjem, ki se na spletu želijo predstaviti s svojim spletnim mestom, se vsekakor dopade, da lahko pri enem ponudniku uredijo vse. Marsikdo se na spletno gostovanje ne spozna in nima ne časa ne volje iskati ponudnika gostovanja, zato se izdelovalcem spletnih strani ponavadi izplača omogočati tudi prodajo spletnega gostovanja.
Za reseller gostovanje se odločajo tudi tisti, ki potrebujejo veliko prostora na strežniku ter neomejeno število dodanih domen. Predvsem gre za razne spletne mojstre, ki z mnogimi spletnimi stranmi na takšen ali drugačen način poskušajo zaslužiti prek spleta.