Spletne domene – kaj nam je sploh še preostalo?

Spletne domene so tisti naslovi, ki označujejo domovanje neke spletne strani. Gre torej za ime, ki se vtipka v brskalnik, če želimo najti dotično stran, domena pa lahko označuje blagovno znamko, področje delovanja ali kar koli drugega, po čemer naj bi nas uporabniki spleta našli in prepoznali.

Vrste domen

Domene (www.domenca.com) so lahko enobesedne ali sestavljene, pri čemer je med besedami pomišljaj. Prav tako se domene razlikujejo glede na domensko končnico, pri nas pa obstaja še ena zanimiva možnost – domene, pri kateri se pojavljajo šumniki.

Spletne domene

Če se osredotočimo na domenske končnice, ima večina spletnih strani v Sloveniji končnico .si, ki označuje državo Slovenijo, odločimo pa se lahko tudi za mednarodno domeno .com, evropsko domeno .eu ali domene posameznih drugih držav (carnet domene – hrvaške domene). Prav tako lahko domena označuje področje dela ali naravo spletne strani. Tako imajo informativne strani pogosto končnico .info, televizijske strani .tv, razne neprofitne organizacije .org, pogosta končnica pa je tudi .net, ki označuje mrežo.

Težave z množičnostjo

Odkar je nastal svetovnih splet, je bilo seveda registriranih na milijone domen. Je to težava? Pravzaprav res. Če želite za svoje podjetje postaviti spletno stran in se obrnete na podjetje, ki jih izdeluje, vam bodo tam povedali, da je potrebno najprej poskrbeti za spletno domeno, ki bo označevala naslov spletne strani. In to ni prav nič enostavno. Povsem verjetno je, da bo prvih deset ali dvajset poimenovanj, ki si jih boste izbrali, že zasedenih oziroma v lasti nekoga drugega. To pomeni, da bo treba v izbiro spletne domene vložiti kar nekaj kreativnosti, se zadovoljiti z manj primerno oziroma bolj eksotično končnico, ali pa morda celo spremeniti načrtovano ime podjetja ali blagovne znamke, da bo ta enaka glavnemu delu domene.

Če bi odprli Slovar slovenskega knjižnega jezika, se zna zgoditi, da v njem ne bi našli niti ene tržno zanimive besede, za katero še ni registrirana spletna domena. In za svetovne jezike, ki jih govori še več ljudi in z besedami iz katerih svoje domene poimenujejo tudi vsa podjetja, ki želijo »zveneti« ali delovati mednarodno, ni zagotovo nič bolje.

Na področju domen torej vlada velika gneča, ki pa jo znajo nekateri tudi dobro izkoristiti – če ste lastnik domene z imenom, ki je zelo iskano, in ste nekoliko iznajdljivi, lahko takšno domeno tudi prodate in z njo nekaj zaslužite. A ne računajte na milijone – takšnega primera še ni bilo, zato je kupovanje domen, ki jih dejansko ne nameravamo koristiti, nesmiselno. Bolje je, da na domeni postavite stran z vsebino in jo skušate prodati potem, ko se že nekoliko uveljavi, pa boste zaslužili vsaj nekaj evrov.

Iz iste kategorije: